چگونگی پاک کردن اطلاعات خصوصی از روی تلفن همراه هوشمند

چگونگی پاک کردن اطلاعات خصوصی از روی تلفن همراه هوشمند

موبایل جدیدی خریده اید. مبارک باشد. حال با موبایل قدیمی تان چه می کنید؟ آن را می فروشید؟ به دوست یا خانواده می بخشید؟ بسیار خوب است. اما برای عکسها، لیست شماره تلفن ها و دیگر اطلاعات شخصی موجود روی موبایل قدیمی فکری کرده اید؟! پاک کردن تمامی اطلاعات شخصی قبل از آنکه گوشی به دست شخص دیگری بیافتد، موضوعی بسیار مهم و حیاتی است.

۱- البته قبل از انجام این کار، یادتان باشد که از همه اطلاعات روی آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و همچنین دیتاهای مهم مانند شماره های تماس و برخی عکس، آهنگ، متن و اس ام اس ها را به گوشی جدید منتقل کنید. 

۲- سپس اطمینان یابید که اطلاعات روی کارت های حافظه گوشی را هم پاک کرده اید. این کار به صورت معمول با فرمت کردن کارت های میکرو اس دی موجود بر روی موبایل انجام می گیرد. با این کار اطلاعات روی کارت حافظه کاملا پاک خواهند شد. کار ساده تر هم نگهداری کارت حافظه و استفاده از آن بر روی موبایل جدید یا به عنوان یک ابزار نگهداری اطلاعات بک آپ است. صاحب جدید موبایل می تواند متناسب با نیازاش یک کارت حافظه جدید خریداری کند.

۳- آخرین مرحله هم که از همه مهمتر است، انجام عملیات پاک کردن اطلاعات روی تلفن همراه هوشمند از طریق اجرای ریست کارخانه ای یا Factory data reset است. البته در برخی تلفن ها ممکن است با نام factory wipe یا hard reset هم دیده شود. این کار همه برنامه ها و اطلاعات شخصی موجود روی گوشی را پاک کرده و آن را به وضعیتی که اولیه خرید بر می گرداند.

 

pic-01-google_android_logo.jpg

تلفن های اندروید:

برای انجام ریست کارخانه ای لازم است که مسیر زیر را دنبال کنید:

Menu > Settings> Privacy> Factory data reset

 

البته به جای این کار می توانید کد زیر را هم با گوشی تان شماره گیری کنید:

*2767*3855#

 

این کار باعث می شود که گوشی خاموش شده و سپس در حالت تنظیمات ریست کارخانه ای روشن شود. البته یک سری تنافض و ناسازگاری هم در شیوه عمل ریست با شماره گیری در گوشی های اندروید مشاهده شده است. این کار ممکن است تمام اطلاعات گوشی شما را به صورت کامل پاک نکند. توجه داشته باشید که گوشی های اندرویدی روت شده () هم ممکن است در قبال ریست کارخانه ای عکس العمل های گوناگونی نشان دهند و به درستی پاک نشوند.

 

pic-02-iphone-logo.jpg

 

آی فون:

دستور ریست کارخانه ای در آی فون در منوی settings و کتگوری General قرار دارد. همچنین با اتصال تلفن به کامپیوتر و استفاده از برنامه iTunes هم می توانید این کار را انجام دهید. در لیست source برنامه بر روی عبارت iPhone کلیک کنید ، سپس با کلیک بر روی تب Summary گزینه Restore را انتخاب کنید. حال شما این امکان را دارید که بازیابی گوشی با استفاده از اطلاعات بک آپ را انجام دهید یا اینکه برای ریست کارخانه ای از گزینه Set up as a new phone استفاده کنید. با انتخاب این گزینه، آی فون شما به عنوان یک تلفن جدید بازیابی شده و تمامی اطلاعات شخصی و برنامه های موجود روی آن پاک می شوند.

 

pic-03-blackberry-logo2.jpg

 

موبایل های بلک بری:

این آدرس را برای پاک کردن اطلاعات دنبال کنید:

Options > Security Options >General Settings > Menu > Wipe Handheld

pic-04-wp7logo_web.jpg

 

ویندوز فون ۷:

به این آدرس در منوی گوشی تان بروید:

Settings > About > Reset Phone

شیوه دیگر نابودی اطلاعات ویندوز فون ها، Hard reset با استفاده از دکمه های دستگاه است. البته این شیوه در مدل ها و تولیدات کارخانه های مختلف با هم فرق می کند. برای اطلاع از شیوه هارد ریست موبایل ویندوز فونی خود بهتر است نگاهی به دفترچه راهنمای آن بیاندازید.

منبع

www.negahbaan.com




:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: پاک کردن اطلاعات خصوصی از روی تلفن همراه ,
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : هومن
تاریخ : سه شنبه 12 مهر 1390
مطالب مرتبط با این پست